BenMelek
New member
Sadece bir ay önce, lüks şirketler yeni bir deregülasyon, daha düşük vergiler ve patlayan bir borsa piyasası çağını dört gözle bekliyorlardı ve zengin top elbiseleri ve açıklama saatleri kullanan iyi topuklu alıcıları hayal ettiler.
Trump hükümeti Avrupa Birliği'nden ürünler için yüzde 20 tarife uyguladığından, farklı bir gerçekliğe hazırlıklıdırlar. Amerikan tüketicileri için daha az basamaklı Chanel çantaları, daha pahalı roller ve “İtalya'da Yapılan”, “Fransa Made” ve “İsviçre'de Yapılan” fiyat etiketleri hakkında bir ABD pazarı anlamına gelebilir. Bain & Company'ye göre, 1.62 trilyon dolarlık küresel lüks harcamaların yüzde 24'ünden sorumlu olan aynı tüketiciler geçen yıl sorumluydu.
Moda endüstrisinde çalışan yatırım bankası BDA'nın ortak ortağı Euan Rellie, “Amerika Birleşik Devletleri lüks mal endüstrisinin kurtarıcısı olmalı” dedi. “Trump hükümeti bir gecede şunları söyledi:” Bir top oynamayacağız. “Lüks çok zor bir yerde.”
Çin'de lüks satışları yavaşlatmaya, Almanya'da bir durgunluk ve yaşlanan bir Japon nüfusu için zaten meydan okundu. Artık büyük ABD pazarı belirsizlikle karşı karşıya kaldığına göre, hiçbir marka tarifelerin işlerini veya ürünlerini ürünlerini nasıl etkileyebileceğini tartışmadı.
Dior, Louis Vuitton ve Fendi gibi 75'ten fazla marka ile dünyanın en büyük lüks grubu olan LVMH sözcüsü yorum yapmayı reddetti – ancak ABD 2024'te grubun gelirinin yüzde 25'ini kazandı ve Vuitton, ABD'de ABD'deki tek Avrupa lüks markası. (Başkan Trump, ilk dönem boyunca Vuitton'daki Vuitton'daki bir fabrikada grubu söktü ve LVMH genel müdürü Bernard Arnault, iki çocuğuyla son Trump ofisine katıldı.)
Burberry, Chanel gibi yorum yapmayı reddetti. Hermès, Kering (Gucci, Balenciaga ve Markalar da dahil olmak üzere Saint Laurent'in sahibi) ve Puig'den (Carolina Herrera, Rabanne ve Dries Van Note) yorum yoktu. Antrenör ve Tory Burch da anne kalmayı tercih etti.
Esas olarak bağımsız Amerikan markalarıyla çalışan ve malzemelerini yurtdışından alan bir moda avukatı olan Doug Hand, müşterilerini “tırnaklarını ısırıyor ve saçlarını çekiyor” olarak nitelendirdi.
TWP, Veronica Beard ve Alice & Olivia gibi bağımsız Amerikan markalarının yatırımcısı ve danışmanı Andrew Rosen, “Gelecek hafta mallarımız için hangi maliyetlerin olacağını bile bilmiyorum.”
Birçok lüks marka büyük kar marjlarına sahiptir ve maliyetlerin bir kısmını kaydedebilir veya tedarikçilerini azaltmaya itebilir. Ancak, analistler fiyatların artacağını tahmin ettiler – eğer tarifeler yerinde olsaydı.
Araştırma şirketi Bernstein'da lüksü kapsayan kıdemli bir analist olan Luca Sola, “İyi bir zihinde olan çoğu insan sadece beklemeleri gerektiğini düşünüyor” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Son iki ay içinde ABD politikasının oynaklığı vahşi oldu. Başkan fikrini değiştirebilir ya da AB ile bir sözleşme yapabilir.”
Kesinlikle kimse, yönetimin toplu pazarlık politikasının amaçlarından biri olan Amerika Birleşik Devletleri'nde lüks giyim ve deri mal fabrikaları inşa etmeyi planlıyor.
Victoria Beckham ve Tommy Hilfiger ile çalışan yatırım bankası Cascadia Capital genel müdürü William Susman, “Son beş ila on gün içinde müşterilerle yaptığım her konuşmada, kimse ABD'de bir fabrikanın inşası hakkında konuşmadı.” Dedi.
Böyle bir adım düşünüp düşünmediği sorulduğunda, isminin kurucusu Brunello Cucinelli, böyle bir planı olmadığını söyledi. “İtalya'da yapılan kimliğimizin özüdür” dedi. “Şirketimiz İtalyan ve İtalya'da bulunmaya devam edeceğiz.”
1950'lerde ve 60'larda Amerika Birleşik Devletleri'nde dolaplardaki kıyafetlerin yaklaşık yüzde 98'i üretildi. Bugün toplam yüzde 2 civarında. Doçent ve Cornell Üniversitesi Moda ve Tekstil Koleksiyonu Direktörü Denise N. Green, sürdürülebilir bir giyim endüstrisinin yeniden inşa edilmesi yıllar alacak. ABD'de kıyafet üreten şirketler bile bunu Çin'den gelen fermuarlar ve anahtarlar, İtalya'dan yün ve deri ve Moğolistan'dan gelen kasalarla yapıyor.
Bu nedenle, Solca von Bernstein, Avrupa Birliği'nden mallar için yüzde 20 ve malların yüzde 31'i İsviçre'den geçtiğinde, Amerikalılar çok daha fazla ödeyeceklerini söyledi.
İşte bu yüzden Bay Rosen, “Bu ülkeler üzerindeki bir vergi değil – Amerikan şirketleri ve Amerikalı tüketiciler için bir vergi.”
Bir tüketici daha yüksek maliyetleri içerebilirse, elbette lüks tüketicidir. Geleneksel bilgelik, lüksün bir gerilemede esnek olabileceğini belirtir; Zenginler, daha az zengin olmalarına rağmen, pahalı mallar için zevklerini bozacak kadar rahattır. Bu anlamda, lüks beklentileri, Vietnam ve Kamboçya'da üretilen ve daha küçük kar marjlarına sahip olan ve aynı zamanda daha da yüksek tarifeler olan kitle pazar markalarından daha iyidir.
Ancak, tüm lüks kullanıcılar finansal olarak aynı değildir. Lüks bir endüstri -hink tankı olan Fashion Sweings'in kurucusu Achim Berg, lüks alıcıların yaklaşık yüzde 70'inin 750.000 ABD Doları Lamborghini fiyatının 100.000 dolar yükselmesi yerine “zengin ve yorucu müşteriler” olduğunu söyledi. Stok portföylerinden ve durgunluğun korkusundan etkilenen bu müşteriler, çantalar veya elmas tenis bilezikleri gibi isteğe bağlı satın alımları tercih edebilirler.
İnsanlar kendine güvenen ve iyimser hissettiklerinde hoşgörüler satın alıyorlar ve genel çevre, Bay Berg'in “belirsizlik” olduğunu söyledi.
Gümrük tarifesinin maliyeti yıllarca süren lüks fiyat artışları için gerçekleşecektir. Bain & Company'de moda ve lüks uygulamaların küresel direktörü Claudia D'Arpizio, örneğin, Chanel çantalarının 2016 ve 2023 yılları arasında iki kattan fazla olduğunu söyledi.
“Müşterinin güvenini yeniden kazanmak zorunda kaldıkları bir anda vardı. Yani bu doğru yöne gitmiyor” dedi. “Toplumda sadece süper yanılsama için olan ürünlere karşı genel bir olumsuz duygu var.”
Ancak Estée Lauder'ın yönetici grubunun eski başkanı John Demsey, “kazananlar olacak” dedi.
Vintage tasarımcıdan satıcı tüm ayaklardan yararlanabilir. Susman, “Christie's ve Sotheby's'deki lüks handikleri yakından gözlemleyeceğim.” Dedi.
Klasik bir otomobil Rolex satıcısı Jacek Kozubek, en iyi parçalarının çoğunun geldiği Japonya'daki en büyük ortaklarından biri, geçen hafta 400'den fazla saatle ABD'ye uçtu. Bay Kozuube, 300.000 ABD Doları olan 50 saat satın aldı.
Bay Solca, ABD'de, bireylerin yurtdışında lüks mal satın aldığı, ülkeye gizlice girip onları kârla sattığı Çin'deki Daigou sistemine benzer şekilde gri bir pazarın gelişebileceğini söyledi.
Ve tüm lüks analistlerin yeniden ortaya çıkacaklarını varsaydıkları bir eğilim var: “Sessiz lüks”, tüketicilerin basit kağıt torbalarda ve görünür logolarda dükkanlardan ayrıldıkları 2008 durgunluğunun estetiği lehine düştüler.
“Hala karşılayabilen insanlar bile lüks bir utanç olabilir,” dedi Bayan D'Arpizio. Diyerek şöyle devam etti: “Bu yüzden şovlar ve hemen tanınan bir şey giymek istemeyebilirsiniz.”
Trump hükümeti Avrupa Birliği'nden ürünler için yüzde 20 tarife uyguladığından, farklı bir gerçekliğe hazırlıklıdırlar. Amerikan tüketicileri için daha az basamaklı Chanel çantaları, daha pahalı roller ve “İtalya'da Yapılan”, “Fransa Made” ve “İsviçre'de Yapılan” fiyat etiketleri hakkında bir ABD pazarı anlamına gelebilir. Bain & Company'ye göre, 1.62 trilyon dolarlık küresel lüks harcamaların yüzde 24'ünden sorumlu olan aynı tüketiciler geçen yıl sorumluydu.
Moda endüstrisinde çalışan yatırım bankası BDA'nın ortak ortağı Euan Rellie, “Amerika Birleşik Devletleri lüks mal endüstrisinin kurtarıcısı olmalı” dedi. “Trump hükümeti bir gecede şunları söyledi:” Bir top oynamayacağız. “Lüks çok zor bir yerde.”
Çin'de lüks satışları yavaşlatmaya, Almanya'da bir durgunluk ve yaşlanan bir Japon nüfusu için zaten meydan okundu. Artık büyük ABD pazarı belirsizlikle karşı karşıya kaldığına göre, hiçbir marka tarifelerin işlerini veya ürünlerini ürünlerini nasıl etkileyebileceğini tartışmadı.
Dior, Louis Vuitton ve Fendi gibi 75'ten fazla marka ile dünyanın en büyük lüks grubu olan LVMH sözcüsü yorum yapmayı reddetti – ancak ABD 2024'te grubun gelirinin yüzde 25'ini kazandı ve Vuitton, ABD'de ABD'deki tek Avrupa lüks markası. (Başkan Trump, ilk dönem boyunca Vuitton'daki Vuitton'daki bir fabrikada grubu söktü ve LVMH genel müdürü Bernard Arnault, iki çocuğuyla son Trump ofisine katıldı.)
Burberry, Chanel gibi yorum yapmayı reddetti. Hermès, Kering (Gucci, Balenciaga ve Markalar da dahil olmak üzere Saint Laurent'in sahibi) ve Puig'den (Carolina Herrera, Rabanne ve Dries Van Note) yorum yoktu. Antrenör ve Tory Burch da anne kalmayı tercih etti.
Esas olarak bağımsız Amerikan markalarıyla çalışan ve malzemelerini yurtdışından alan bir moda avukatı olan Doug Hand, müşterilerini “tırnaklarını ısırıyor ve saçlarını çekiyor” olarak nitelendirdi.
TWP, Veronica Beard ve Alice & Olivia gibi bağımsız Amerikan markalarının yatırımcısı ve danışmanı Andrew Rosen, “Gelecek hafta mallarımız için hangi maliyetlerin olacağını bile bilmiyorum.”
Birçok lüks marka büyük kar marjlarına sahiptir ve maliyetlerin bir kısmını kaydedebilir veya tedarikçilerini azaltmaya itebilir. Ancak, analistler fiyatların artacağını tahmin ettiler – eğer tarifeler yerinde olsaydı.
Araştırma şirketi Bernstein'da lüksü kapsayan kıdemli bir analist olan Luca Sola, “İyi bir zihinde olan çoğu insan sadece beklemeleri gerektiğini düşünüyor” dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Son iki ay içinde ABD politikasının oynaklığı vahşi oldu. Başkan fikrini değiştirebilir ya da AB ile bir sözleşme yapabilir.”
Kesinlikle kimse, yönetimin toplu pazarlık politikasının amaçlarından biri olan Amerika Birleşik Devletleri'nde lüks giyim ve deri mal fabrikaları inşa etmeyi planlıyor.
Victoria Beckham ve Tommy Hilfiger ile çalışan yatırım bankası Cascadia Capital genel müdürü William Susman, “Son beş ila on gün içinde müşterilerle yaptığım her konuşmada, kimse ABD'de bir fabrikanın inşası hakkında konuşmadı.” Dedi.
Böyle bir adım düşünüp düşünmediği sorulduğunda, isminin kurucusu Brunello Cucinelli, böyle bir planı olmadığını söyledi. “İtalya'da yapılan kimliğimizin özüdür” dedi. “Şirketimiz İtalyan ve İtalya'da bulunmaya devam edeceğiz.”
1950'lerde ve 60'larda Amerika Birleşik Devletleri'nde dolaplardaki kıyafetlerin yaklaşık yüzde 98'i üretildi. Bugün toplam yüzde 2 civarında. Doçent ve Cornell Üniversitesi Moda ve Tekstil Koleksiyonu Direktörü Denise N. Green, sürdürülebilir bir giyim endüstrisinin yeniden inşa edilmesi yıllar alacak. ABD'de kıyafet üreten şirketler bile bunu Çin'den gelen fermuarlar ve anahtarlar, İtalya'dan yün ve deri ve Moğolistan'dan gelen kasalarla yapıyor.
Bu nedenle, Solca von Bernstein, Avrupa Birliği'nden mallar için yüzde 20 ve malların yüzde 31'i İsviçre'den geçtiğinde, Amerikalılar çok daha fazla ödeyeceklerini söyledi.
İşte bu yüzden Bay Rosen, “Bu ülkeler üzerindeki bir vergi değil – Amerikan şirketleri ve Amerikalı tüketiciler için bir vergi.”
Bir tüketici daha yüksek maliyetleri içerebilirse, elbette lüks tüketicidir. Geleneksel bilgelik, lüksün bir gerilemede esnek olabileceğini belirtir; Zenginler, daha az zengin olmalarına rağmen, pahalı mallar için zevklerini bozacak kadar rahattır. Bu anlamda, lüks beklentileri, Vietnam ve Kamboçya'da üretilen ve daha küçük kar marjlarına sahip olan ve aynı zamanda daha da yüksek tarifeler olan kitle pazar markalarından daha iyidir.
Ancak, tüm lüks kullanıcılar finansal olarak aynı değildir. Lüks bir endüstri -hink tankı olan Fashion Sweings'in kurucusu Achim Berg, lüks alıcıların yaklaşık yüzde 70'inin 750.000 ABD Doları Lamborghini fiyatının 100.000 dolar yükselmesi yerine “zengin ve yorucu müşteriler” olduğunu söyledi. Stok portföylerinden ve durgunluğun korkusundan etkilenen bu müşteriler, çantalar veya elmas tenis bilezikleri gibi isteğe bağlı satın alımları tercih edebilirler.
İnsanlar kendine güvenen ve iyimser hissettiklerinde hoşgörüler satın alıyorlar ve genel çevre, Bay Berg'in “belirsizlik” olduğunu söyledi.
Gümrük tarifesinin maliyeti yıllarca süren lüks fiyat artışları için gerçekleşecektir. Bain & Company'de moda ve lüks uygulamaların küresel direktörü Claudia D'Arpizio, örneğin, Chanel çantalarının 2016 ve 2023 yılları arasında iki kattan fazla olduğunu söyledi.
“Müşterinin güvenini yeniden kazanmak zorunda kaldıkları bir anda vardı. Yani bu doğru yöne gitmiyor” dedi. “Toplumda sadece süper yanılsama için olan ürünlere karşı genel bir olumsuz duygu var.”
Ancak Estée Lauder'ın yönetici grubunun eski başkanı John Demsey, “kazananlar olacak” dedi.
Vintage tasarımcıdan satıcı tüm ayaklardan yararlanabilir. Susman, “Christie's ve Sotheby's'deki lüks handikleri yakından gözlemleyeceğim.” Dedi.
Klasik bir otomobil Rolex satıcısı Jacek Kozubek, en iyi parçalarının çoğunun geldiği Japonya'daki en büyük ortaklarından biri, geçen hafta 400'den fazla saatle ABD'ye uçtu. Bay Kozuube, 300.000 ABD Doları olan 50 saat satın aldı.
Bay Solca, ABD'de, bireylerin yurtdışında lüks mal satın aldığı, ülkeye gizlice girip onları kârla sattığı Çin'deki Daigou sistemine benzer şekilde gri bir pazarın gelişebileceğini söyledi.
Ve tüm lüks analistlerin yeniden ortaya çıkacaklarını varsaydıkları bir eğilim var: “Sessiz lüks”, tüketicilerin basit kağıt torbalarda ve görünür logolarda dükkanlardan ayrıldıkları 2008 durgunluğunun estetiği lehine düştüler.
“Hala karşılayabilen insanlar bile lüks bir utanç olabilir,” dedi Bayan D'Arpizio. Diyerek şöyle devam etti: “Bu yüzden şovlar ve hemen tanınan bir şey giymek istemeyebilirsiniz.”